Varsoviae nata
per rete divulgata
ad omnia scitu digna spectans

Martis die 16 mensis Aprilis 2024
AD NOVAM SEDEM:


Hae paginae nunc caducae sunt. Novam sedem Ephemeridis visitate, HIC:



Prima
Nuntii
Acta
Crater nugarum
Miscellanea
In orbe
Politica
Scientiae
Valetudo & medicina
Athletica
Oeconomia
Homines
Socialia
Percontatio
Religio
Opiniones
Insolita
Chronicae
Epistula Leonina
Sanctus
Matterae
In Tempore "Coronario"
Cultura
Historia
Biographiae
Cinemata
Libri
Cultus Civilis
Poesis
Ellenica
Gnomon
Otium
Ars vivendi
Periegetica
Crucigramma
Hebdomada aenigmatum
facetiae
Fabulae
Holmesiaca
Detector Vacca
Narrationes
Superbia & odium
Crabatus
Varia
Vita Latina
Textus varii
Scholastica
Epistulae lectorum
Tempestas
Qui simus
Archiva
Annus 2021
Annus 2020
Annus 2019
Annus 2018
Annus 2017
Annus 2016
Annus 2015
Annus 2014
Annus 2013
Annus 2012
Annus 2011
Annus 2010
Annus 2009
Annus 2008
Annus 2007
Annus 2006
Annus 2005
Annus 2004

CINEMATA
HOMO ALES

HOMO ALES

BIRDMAN USA 2014

Dispositor ac scriptor scaenarum: Alexander Inarritu. Histrio princeps: Michael Keaton; histriones maximi momenti: Andrea Riseborough; Naomi Watts; Edward Norton; Emma Stone; Zach Galifianakis; Amy Ryan.

Pellicula “Homo ales”(Birdman), dispositoris scaenarum Alexandri Inarritu, quadruplici Praemio Ansgariano anni MMXV exornata est, cum opus filmicum iudicatum esset optimum, ut etiam regimen spectaculi, scriptura scaenarum et photographia. Histrio Riggan Thomson cuius persona a Michael Keaton, tractatur, clarus et dives effectus magno plausu habito fabulis cinematographicis, quibus primas partes egit fortissimi herois sub avis specie, iam non iuvenis, ostendere suam peritiam cupit agendo et regendo comoediam “De qua re loquamur cum de amore loquimur” a fabula Raymundi Carver sumpta, cuius argumentum praecipuum amor esse constat. Quae res simulque cupiditas excellendi animum personae principis incendunt sed ad ceteras personas quoque pertinent, id est ad puellam amantem (Andrea Riseborough), eodemque modo quandam feminam artificem scaenicam (Naomi Watts), clarum histrionem (Edward Norton), filiam (Emma Stone), uxorem divortio digressam (Amy Ryan), amicum pecuniam suppeditantem (Zach Galifianakis).

Tamen opus scaenicum valde difficile paratu est usu theatri carente ac iurgiis, praesertim quod non perraro vox intima eum torqueat ducatque ad pristinam herois alitis gloriam, sub qua specie saepe Thomson monstratur in pellicula. Duplex imago surrealem reddit pelliculam quae ceturum ex multiplici genere constat, tragico, comico, satirico. Exempli gratia, ineunte fabula Thomson ostenditur, terga spectatoribus obvertens, ante fenestram subligari tantum vestitus dum secum loquitur, postea excurrens prope nudus a posteriore theatri parte id circumit, oculis omnium intentis, inter cachinnos in scaenam rediturus. Etiam epilogus ambiguus videtur: temptata morte voluntaria in scaena, in nosocomio ore vulneratus recipiturubi ei nuntiatur ab amico comoediam magnum plausum consecutam esse; deinde laetus fenestram aperit ac delectatus avium versibus in crepidine periculose ambulat. Filia postea non invenit patrem sed a fenestra “hominem alitem” in alto conspicit ac subridet.

Ad augendam vim spectaculi, exclusis rebus mente fictis, subsequentibus scaenis in variis cubiculis, actiones toto die non intermissae sunt neque repetitae, quod fieri in theatro solet. Pellicula ad artem hodiernam pertinet in qua non unum exemplum imitandum traditur, sed, omni discrimine remoto, genera fingendi, narrandi et agendi vario modo miscentur.

Scripsit Lydia Ariminensis



Profectae de profectura edita sunt!

  CULTUS
ANTIQUI MORES (VIII)
De vino
  ARS VIVENDI
SECUNDA MENSA
Colloquium de cibis, coquendo, et rebus culinariis... Latine!
  CULTUS
ANTIQUI MORES (vi)
De pistrina
  HISTORIA
CULTUS DEAE VESTAE VEL ΕΣΤΙΑΣ
Apud Graecos et Romanos maxime celebrabatur
  CULTUS
INVENTUM MIRISSIMUM IN TUSCIA
XXIV statuae effossae sunt...

 

Latine loqui disce!!


Subnotationes fient
ante finem Septembris.

==============

=============

AMICI EPHEMERIDIS: