Varsoviae nata
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Jovis die 19 mensis Septembris 2019
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CULTUS
1 Guardando nel suo Figlio con l’Amore

2 che l’uno e l’altro etternalmente spira,

3 lo primo e ineffabile Valore

Deus pater omnipotens, qu’estprimus sine principio et infinitusincompreheusibiliter, “guardando”, scilicet intelligendo, “nel suo Figlio”, idestVerbumeiusquod est sapientiaPatris, “con Amore”, ides tSpirituSancto, “che”, idest quem amorem, “l’uno e l’altro”, scilicet Pater et Filius, “spira etternalmente”, quia Spiritus procedit aequaliter ab utrosque. (Benvenuto)

“sicut natura divina, licet sit communistribus personis, ordinetamenquodameisconvenit, in quantum Filius accipit naturam divinam a Patre et Spiritus Sancuts ab utroque; ita etiam et virtus creandi licet sit communis tribus personis, ordinetamenquodameisconvenit; namFiliushabeteam a Patre et Spiritus Sanctus abotroque …

Patri attribuitur et appropriatur potentia, quae maxime manifastatur in creatione; et ideo attribuitur Patri creatorem esse.

Filio autem appropriatur sapientia, per quam agens per intellectum operatur, et ideo dicitur de Filio: “ Per quem omnia facta sunt” (Giovanni, I,3).

Spiritui Sancto autem appropriatur bonitas, ad quam pertinet gubernatio, deducens res in debitos fines, et vivificatio.(Tommaso, Summa theol., I, XLV, 6)

4 quanto per mente e per loco si gira

“quicquid potest cogitari mentaliter, mover ilocaliter in universo” (Benvenuto)

5 con tant’ordine fè, ch’esser non puote

6 senza gustar di lui chi ciò rimira.

“sine sentire et participare de Deo, qui est prima causa ipsius ordinis et qui dat omnibus esse et motum” (Benvenuto).

… 22 Orti riman, lettor,sovra ‘l tuo banco,

23 dietro pensando a ciò che si preliba,

24 s’esser vuoi lieto assai prima che stanco.

“quasi dicat: quamvis labor huius investigationis sit maximus tamen tanta est delectatio, quod non permettit animum fatisci, nam continuo magis et magis accenditur appetitus; nam admirabiles delectationes affert inquisitio veritatis petentibus causus rerum cognoscere”. (Benvenuto)

“nonne solis astrorunque specula ubisque conspiciam? nonne dulcissimas veritates potero speculari ubique sub celo?

(Epist., XII, 9 Benvenuto) et (Conv., III V, 22)

28 Lo ministro maggiore de la natura

29 che del valor del ciel lo mondo imprenta il sole;

“quia, licet omnes planetae sint ministri naturae, tamen sol, qui est oculus mundi, per excellentiam omnia illuminat, quod non facitalius planeta, nec alia stella”. (Serravalle);

“sol stat in medio coelitam quam rex in medio regni qui totum regit, omnibus imperat”. (Benvenuto)

30 e col suo lume il tempo ne misura,

“lumen solis mensura est atque numerus horarum, dierum, totiusque nostri temporis” (De div. nominibus, IV – Dionigi Arepagita).

61 “Lo sol sen va” soggiunse, “e vien la sera”:

62 non v’arrestate, ma studiate il passo,

63 mentre che l’occidente non si annera” (Purgatorio Canto XXVII)

“ambulate, dum lucem habetis, ne tenebrae vos comprehendant” (Giovanni, XII, 35) (Vellutello).

37 È Beatrice quella che si scorge

38 di bene in meglio si subitamente … … …

46 E se le fantasie nostre son basse

47 a tanta altezza, non è meraviglia;”

“Facultas humana non sufficit, … propter defectum phantasiarum quae recipiuntur a sensibus; et sensus non ascendit ultra claritatem solis” (Benevento).

106 L’altro ch’appresso addorna il nostro cero,

107 quel Pietro fu che con la poverella

108 offerse a Santa Chiesa suo tesoro.

“Cupientes aliquid de penuria actennitate nostra cum paupercula in gazophylacium Domini mittere, ardua scandere et opus supra vires nostras agere praesumpsimus”. (Pietro Lomberdo) (Luca, XXI, 1-4)

Scripsit Joannes Teresi



Profectae de profectura edita sunt!

  ELLENICA
Ἀπὸ τοῦ στορεννύναι

De origine verborum (IV)
  SANCTUS
EVANGELIUM SECUNDUM LUCAM (Cap. XIV)
Conversum in Latinitatem classicam praebetur
  ELLENICA
Ὑπὲρ τῶν τειχῶν
De origine verborum (III)
  ELLENICA
Ἀπὸ τοῦ ἱεροῦ
De origine verborum (II)
  ELLENICA
Ἀπὸ τοῦ ζευγνύναι
De origine verborum (I)

 

Latine loqui disce!!


Subnotationes fient
ante finem Septembris.

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